“Aκούγοντας τα μελαγχολικά εμβατήρια του Γκούσταβ Μάλερ”

“Καθώς εισερχόμαστε στο διαταραγμένο κόσμο της Μαλερικής συμφωνίας, κάποια στιγμή ξεπροβάλλει πάνω σε ένα άλογο το φάσμα ενός κουρασμένου επαναστάτη που πορεύεται προς το μάταιο συμβιβασμό με μια αμφίβολη εξουσία.  Σύντομα θα χαθεί στη Αυστριακή ομίχλη, απ’ όπου ήρθε, αλλά ο καλπασμός της μουσικής που αφήνει πίσω του θα συνεχίσει να αντηχεί και να μας στοιχειώνει.”

6:20 Der Tamboursg’sell

Το πένθιμο εμβατήριο στην κλασική μουσική πριν τον Μάλερ:

Mozart:           Maurerische Trauermusik, K. 477 (1785)

Beethoven:     Σονάτα για πιάνο αρ. 12, οp. 26 (1800-1), 3ο μέρος, “Marcia funebre sulla morte d’un eroe”

Schubert:        “Grand marche funèbre” για πιάνο 4 χέρια (1825)

Berlioz:           Symphonie fantastique: Épisode de la vie d’un artiste (1830), 4ο μέρος, “Marche au supplice”

Chopin:           “Μarche funèbre” (1837) για πιάνο

Liszt:               “Funérailles” (1849) για πιάνο

Brahms:          Ein deutsches Requiem (1865-68), 2ο μέρος, “Denn alles Fleisch, es ist wie Gras”

Wagner:          Götterdämmerung (1874), “Siegfrieds Trauermarsch”

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.