In this essay I suggest that in Greek diasporic literature “the transcomposition of an examined ethnic life assembles and arranges heterogeneous elements from diverse sources to fashion an entirely new well-tempered βίος.”
Search
-
- Follow Piano Poetry Pantelis Politics on WordPress.com
-
Parallel site of the scholarly project The Tragedy of Revolution: https://tragedy-of-revolution.complit.lsa.umich.edu/
History
- April 2023 (5)
- March 2023 (2)
- February 2023 (1)
- January 2023 (5)
- December 2022 (1)
- October 2022 (1)
- September 2022 (2)
- August 2022 (3)
- July 2022 (3)
- June 2022 (2)
- May 2022 (4)
- April 2022 (2)
- March 2022 (4)
- February 2022 (3)
- January 2022 (3)
- December 2021 (3)
- November 2021 (5)
- October 2021 (4)
- September 2021 (4)
- August 2021 (2)
- June 2021 (2)
- May 2021 (2)
- April 2021 (2)
- March 2021 (2)
- February 2021 (2)
- January 2021 (3)
- December 2020 (4)
- November 2020 (3)
- October 2020 (3)
- September 2020 (3)
- August 2020 (1)
- July 2020 (3)
- May 2020 (4)
- April 2020 (4)
- March 2020 (2)
- February 2020 (4)
- January 2020 (3)
- December 2019 (2)
- November 2019 (3)
- October 2019 (5)
- September 2019 (5)
- August 2019 (3)
- July 2019 (2)
- June 2019 (4)
- May 2019 (4)
- April 2019 (4)
- March 2019 (4)
- February 2019 (5)
- January 2019 (4)
- December 2018 (8)
- November 2018 (5)
- September 2018 (3)
- August 2018 (4)
- July 2018 (1)
- June 2018 (1)
- May 2018 (4)
- April 2018 (6)
- March 2018 (2)
- February 2018 (3)
- January 2018 (4)
- December 2017 (4)
- November 2017 (4)
- October 2017 (1)
- September 2017 (3)
- August 2017 (5)
- July 2017 (4)
- June 2017 (5)
- May 2017 (2)
- April 2017 (3)
- March 2017 (2)
- February 2017 (2)
- January 2017 (3)
- December 2016 (5)
- November 2016 (4)
- October 2016 (5)
- September 2016 (4)
- August 2016 (5)
- July 2016 (4)
- June 2016 (7)
- May 2016 (1)
- April 2016 (4)
- March 2016 (4)
- February 2016 (7)
- January 2016 (5)
- December 2015 (6)
- November 2015 (4)
- October 2015 (4)
- September 2015 (3)
- August 2015 (7)
- July 2015 (4)
- June 2015 (5)
- May 2015 (15)
- April 2015 (6)
- March 2015 (7)
- February 2015 (8)
- January 2015 (5)
- December 2014 (12)
-
Recent Posts
- “Τι ήταν ο λόγιος πριν γίνει συγγραφέας και Έλληνας;”
- “Αντικανονική κριτική και αντιεξουσιαστική ποίηση”
- “Ιστορικότητα και πολιτική στις συνθέσεις της ποιητικής γενιάς του 2000”
- “Το αποικιακό και φυλετικό αρχαιολογικό έργο του Εβραϊσμού και του Ελληνισμού”
- “Πώς μπορεί να ακουστεί μια ριζοσπαστική κριτική την εποχή της συμπεφωνημένης συμμόρφωσης;”
- How a Wagnerian performance distributes the sensible and controls access to it
- “H ελληνική ποίηση του 21ου αιώνα – από την εξουσία στην παρρησία”
- How Schubert listened to the brook’s lullaby
- Piano paraphrase
- Participatory listening
- Φάνης Παπαγεωργίου: “Ποίηση και κοινωνική πραγματικότητα: η καθοριστικότητα του βιώματος”
- “Ανοίγοντας τη συζήτηση για τις εθνικές αρχαιολογίες”
- Τι ήταν ο ελληνισμός πριν γίνει έθνος και ο συγγραφέας πριν γίνει Έλληνας;
- My lecture on “The tragedy of autonomy in the modern theater of liberation”
- Postcolonial tragedy in the 1960s
- “Πού έγκειται το ύφος;”
- “Η ελληνική ποίηση του 21ου αιώνα στο χάρτη του Παγκόσμιου Νότου”
- “Η μελαγχολική ποίηση της κρίσης του 2000 και όχι του 2015”
- “Γιατί πρέπει η αντίδραση στο crisis tourism να είναι ένα poetry tourism;”
- Στον αστερισμό της αριστερής μελαγχολίας: 12. “Γιατί ο κριτικός δεν έγραψε για το βιβλίο σας;”
- “Ποιητικά λεξιλόγια, ρεπερτόρια, δίκτυα και παίγνια”
- “H ποίηση ως περφόρμανς”
- Στον αστερισμό της αριστερής μελαγχολίας: 11. “Τα αρνητικά χαρακτηριστικά της ποίησης της αριστερής μελαγχολίας”
- Classical reception and consumption
- Στον αστερισμό της αριστερής μελαγχολίας: 10. “Ποίηση και στοχαστικός λόγος”
- “Ποιός αποφασίζει τι είναι ‘ποίηση’ και τι ‘γενιά'”;
- What is canonical about classical music?
- The work of piano left hand
- “Τhe colonizing and racializing archaeological work of Hebraism & Hellenism”
- Στον αστερισμό της αριστερής μελαγχολίας: 9. “Ποίηση και λογοτεχνικοί θεσμοί”
- Στον αστερισμό της αριστερής μελαγχολίας: 8. “Η ελληνική ποίηση από τη σκοπιά του Παγκόσμιου Νότου”
- Πώς η Νεοελληνική Φιλολογία αντιμετώπισε μια θεωρητική διατριβή ως απειλή
- The friend of Schubert’s winter traveler
- Rethinking operatic drama
- Στον αστερισμό της αριστερής μελαγχολίας: 7. “Το ελληνικό συνθετικό ποίημα-καντάτα του 21ου αιώνα”
- Artists on the operatic stage
- Why we no longer engage with popular music
- Στον αστερισμό της αριστερής μελαγχολίας: 6. “Η αδιαφορία των ποιητών του 21ου αιώνα για την Επανάσταση του 1821”
- Τurning points in the career of classical composers
- The pleasures of cataloguing in the list songs of Cole Porter and Stephen Sondheim
- “Aκούγοντας τα μελαγχολικά εμβατήρια του Γκούσταβ Μάλερ”
- Στον αστερισμό της αριστερής μελαγχολίας: 5. “Γιατί η ποιητική περφόρμανς δεν παράγει κριτικά κείμενα;”
- “Ελληνική ποίηση και μελαγχολική πολιτική τον 21ο αιώνα”
- Στον αστερισμό της αριστερής μελαγχολίας: 4. “Η αυταπάτη του αυτόνομου ποιητικού έργου”
- “Hellenism, Philhellenism and classical reception: commemorating the 1821 Revolution”
- Για μια εναλλακτική προσέγγιση της Επανάστασης του 1821
- “Hellas in the Postwar International Order: French Selling Hellenism to the Greeks”
- “A Conversation on the Bicentennial Celebrations of the Greek Revolution of 1821”
- Στον αστερισμό της αριστερής μελαγχολίας: 3. Η ποιητική αντίσταση στην ένταξη”
- “Πώς γίνονται οι Έλληνες «εμείς»;”
- “O εθνικός ποιητής Γιώργος Σεφέρης ανάμεσα στην Οθωμανική αυτοκρατορία και το Ελληνικό κράτος”
- “Ελληνισμός και Εβραϊσμός στην Αθήνα και τη Βιέννη”
- Στον αστερισμό της αριστερής μελαγχολίας: 2. Πώς μπορεί μια λογοτεχνία να έχει διεθνή απήχηση;
- “Για τη μελέτη της Γενιάς του ’70 στη λογοτεχνική αγορά”
- Πώς γίνονται οι ‘Ελληνες “εμείς”;
- Celebrating an immigrant life
- Στον αστερισμό της αριστερής μελαγχολίας: 1. Ο ριζοσπαστικός στοχασμός σε ανελεύθερους καιρούς
- Piano music at sunset/Im Abendrot
- Αριστερή πολιτική και μελαγχολική ποίηση τον 21ο αιώνα*
- The colonial work of the Hellenic ideal
- Taking favorite solo sections out of their piano concertos
- Political reflections on Schiller’s The Robbers
- Listening to Schumann’s piano in May
- The contours of tragedy
- On lateness in listening: From late style to late mood
- “Ελευθερία ανάπηρη”
- The chains of liberty
- Heightening the contradictions of radical autonomy
- Listening to classical cover versions
- All the world’s a studio
- Για την ποιητική και την ποίηση της Ελένης Βακαλό
- Panel on “Tragic Conditions” at the 2021 MLA Convention
- Φιλία και ετεροτοπία μιάς μεταπολεμικής περιθωριακής παρέας
- Listening to a friend (2)
- Έλληνες ποιητές “εξεγείρονται” στο Μίσιγκαν
- Rhythmic listening
- Elements of the modern tragedy of sovereignty as activated in Schiller’s “The Robbers” (1781)
- The prospects of a melancholic Left in a Democratic administration
- Ύψη της πτήσης στην ποίηση του Γιάννη Στίγκα
- Sustained listening
- Εξέγερση: Η ρήξη με την παράδοση και η σύγκρουση με την εξουσία
- The pianist’s “divine madness”
- Workshop on Translation and Classical Reception
- Trivia games at the Times Literary Supplement
- Piano recitals (2)
- Piano recitals (1)
- The Wandering Musician
- Heine & Schubert’s “Der Doppelgänger”
- The protesters’ raised hands
- Antonio Negri’s catechism of the revolutionary militant
- “Ο Μάρκος Μέσκος στον Μέλανα Δρυμό της ποιητικής”
- “Looking for the perfect beat”: Great pop songs since the 1950s
- The pride of friends
- The time of friends
- Learning from the listening skills of composers
- “The price of the revolution”
- Sheltered listening (Beethoven’s “Archduke Trio” under quarantine)
- Friends making Music together (3)
- Betraying the revolution
- “Πώς θα εξελιχθεί η ποιητική γενιά του 2000;”
- “What is Transnational about Greek American Culture?”
- Music at the threshold
- The antinomy of autonomy
- “Memory of a revolution”
- Making music as rhythming the refrain and becoming-bird
- Μαθήματα Μπρεχτ από τις ιστορίες της Φωτεινής Τσαλίκογλου
- The future of friendship
- Ένας κύκλος 12 δοκιμίων για την ποίηση της δεκαετίας του 2010
- “Παίζουμε ένα ποίημα;”/12: Γιάννης Δούκας: “τετελεσμένοι μέλλοντες” (η ρήξη)
- What makes us comrades?
- Η Φωτεινή Τσαλίκογλου κι εγώ ακούμε τη λύπη στον Σούμπερτ
- “Παίζουμε ένα ποίημα;”/11: Αλέκος Λούντζης: “Εξάγγελος” (η τραγική γνώση)
- Listening ahead
- Spiral motion in time and space
- On not Reading Music (3)
- On not Reading Music (2)
- “Παίζουμε ένα ποίημα;”/10: Μαρουσώ Αθανασίου: “Ασύχαστο” (η μνήμη)
- Exiting Greece
- Daniel Herwitz: “Politics and the Art of Rumination in William Kentridge”
- “Παίζουμε ένα ποίημα;”/9: Θάνος Γώγος: Ντακάρ VI (μετά την ήττα)
- On not Reading Music (1)
- Interpretive and attentive reading as modern spiritual exercises in self-rule
- On Jewish melancholy
- “Η αριστερή αποποίηση της εξουσίας και της νομοτέλειας”
- “Παίζουμε ένα ποίημα;”/8: Δημήτρης Λεοντζάκος: Aria #22 (μουσική και ποίηση)
- “Μία συνάντηση με τον Βασίλη Λαμπρόπουλο: Θέατρο, Τραγωδία, Επανάσταση” (audio)
- “Παίζουμε ένα ποίημα;”/7: Παυλίνα Μάρβιν: «Πρόλαβες να διαβάσεις τον Ρίλκε;» (o νέος ποιητής)
- Brecht’s Tragic Measures (3)
- Brecht’s Tragic Measures (2)
- Brecht’s Tragic Measures (1)
- “Παίζουμε ένα ποίημα;”/6: Χαρίλαος Νικολαΐδης: “ελευθερία του συνέρχεσθαι” (η στάση/συνάθροιση)
- H εικονομαχική χειραγώγηση της πεζογραφίας
- H φιλία ως μελέτη βίου
- The presence of the friend
- “Παίζουμε ένα ποίημα;”/5: Βάγια Κάλφα: «Δεν είμαι χρήσιμη στο έθνος μου» (έθνος και φύλο)
- Listening to music as a skill
- Mahler’s melancholic marches
- “Παίζουμε ένα ποίημα;”/4: Μάριος Χατζηπροκοπίου: “Των γυναικών του Κωνσταντή” (πουστιά και ποίηση)
- “The Agonism between Democracy and Sovereignty as the Form of the Political”
- The decline of intellectual debates
- Werther’s lyric performance of a bardic self
- Heroic civic friendship
- “Παίζουμε ένα ποίημα;”/3: Ζ. Δ. Αϊναλής: «Ένα ποίημα για τη νύχτα» (o σύντροφος ποιητής)
- Kant’s ethics of autonomous obedience
- On not talking to a close friend (4)
- The total moment of the perfect melody
- “Παίζουμε ένα ποίημα;”/2: Κατερίνα Ζησάκη: “Αγώνας” (η αριστερή μελαγχολία)
- Regimes of rule
- Listening to a mazurka by Chopin
- “Η πολιτική της φόρμας, του φύλου, της φυγής και της φλόγας”: Πρωτοεμφανιζόμενοι ποιητές (2011-2017)